Telefoonperikelen - lost and found - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Claire Hulsmans - WaarBenJij.nu Telefoonperikelen - lost and found - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Claire Hulsmans - WaarBenJij.nu

Telefoonperikelen - lost and found

Door: Marie-Claire

Blijf op de hoogte en volg Marie-Claire

26 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Zaterdag 22 oktober. Gisteravond laat kreeg ik eindelijk mijn telefoonkaart. Lenore bestelde die al meer dan een week geleden, maar ze zat vrijdag pas in de bus. De Australische Post bestelt nog slechts twee keer per week omwille van besparingen. Tot mijn grote teleurstelling krijg ik mijn telefoon er niet mee aan de praat, we moeten op zoek naar een telefoonhop in de stad. Een voor een vertellen ze hetzelfde: waarschijnlijk is mijn telefoontje geblokkeerd, het kost een aardige duit om hem open te stellen en het is niet zeker dat het dan werkt. Een 'vrije' telefoon kost minstens 2 á 300$ en dat wil ik er niet aan geven. Onverrichterzake lopen we terug richting appartement, want om 3 uur komt Paul ons oppikken. Maar in de mall on Queen Street lonken de winkels zó erg naar ons, dat we er niet aan kunnen weerstaan. Er zijn hier zoveel leuke spullen te koop, maar helaas wel nogal prijzig. Tot we een winkel vinden waar het wél betaalbaar is... Wij zijn niet te houden en hebben in een mum van tijd allebei onze handen vol met pasklaar gerief. Roger wacht geduldig buiten, er is live muziek, heel veel te zien en veel banken. Maar als we met onze trofee buiten komen, zit hij niet meer op dezelfde plaats. Oei! Hij kan niet ver weg zijn, we lopen wat op en af maar zien hem niet. Als ik hem probeer te bellen, zie ik dat hij mij al een paar keer heeft proberen te bellen. Voicemail? Werkt niet zonder roaming. Sms dan maar. Gaat er niet door. Noodgedwongen schakel ik dan maar alles in: dataverkeer, roaming... Op mijn vraag 'waar ben je?' Antwoordt hij uiteindelijk 'weet het niet'! Daarna wordt het stil. Wat nu? het onvoorstelbare is gebeurd, we zijn elkaar kwijt gespeeld! Wij besluiten om terug naar het appartement te gaan, alhoewel we niet binnen kunnen want hij heeft de sleutel op zak. Maar over een halfuur worden we opgehaald, dus moet er wel iemand zijn. En hij zal uiteindelijk toch wel de weg naar huis vinden? Enfin, om het kort te houden: om half vier daagde hij op. Telefoon plat, weg gevraagd en verkeerd gewezen, iedereen opgelucht!
Paul neemt ons mee naar zijn huis, hij heeft nog een oude iPhone liggen die we uiteindelijk met mijn kaart aan de praat krijgen. Eind goed, al goed!

  • 26 Oktober 2016 - 22:10

    Lydia Umans:

    OMG, ik zou het besterven als ik moederziel alleen midden in Australië, in een stad, zou staan zonder multimediaspullen. Maar eind goed, al goed. Op naar de volgende mooie uitstap! Groetjes Lydia

  • 28 Oktober 2016 - 18:15

    Petra:

    Oei ! Dat moet wat geweest zijn. Dat zullen jullie nooit meer vergeten! Gr Petra

  • 30 Oktober 2016 - 20:05

    Mariet:

    Hey Marie-Claire,
    ook al heb ik de link niet ontvangen naar je blog, ik heb het toch gevonden en alle verslagen achter elkaar gelezen :)
    Het ziet er daar allemaal prachtig uit! Geniet er van en hou Roger wat in de gaten :)
    Groetjes uit (vandaag zonnige) Dilsen
    Mariet

  • 03 November 2016 - 17:49

    IH:

    Heb net je avontuur voorgelezen aan V&M. M kan niet meer volgen met wat jullie allemaal uitspoken. Int vervolg Roger zijn handje vast houden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-Claire

Ik reis om nieuwe plekken te ontdekken en zo veel mogelijk mensen te ontmoeten.

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 5246

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2016 - 28 November 2016

Australia2016

Landen bezocht: