Heerlijke stad - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Claire Hulsmans - WaarBenJij.nu Heerlijke stad - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Claire Hulsmans - WaarBenJij.nu

Heerlijke stad

Door: Marie-Claire

Blijf op de hoogte en volg Marie-Claire

21 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Op dag een laten we Angelina de stad zien, het is immers haar eerste keer. Niet dat wij pretenderen kenners te zijn, maar van onze eerdere bezoeken hebben we toch zo onze favoriete plekjes overgehouden. Onze tijdelijke verblijfplaats ligt zo centraal dat we alles te voet kunnen doen. Het openbaar vervoer is de laatste jaren goed uitgebouwd en met hetzelfde ticket kun je van alle mogelijke vervoermiddelen gebruikmaken, ook van de Citycat, de supersnelle watertaxi die de rivieroevers met elkaar verbindt. Maar te voet zie je zoveel meer en voel je de sfeer van de stad beter aan. En dat is precies wat wij willen. De rivier is de grote stadsader waarlangs het heerlijk toeven is. Er is zwaar geïnvesteerd in fiets- en wandelpaden waarvan zowel de lokale bevolking als de toeristen gretig gebruikmaken. Het maakt de stad tegelijk heel leefbaar. We bewonderen de imposante skyline, snuiven de shoppingsfeer op in Queen Street (waarom hebben wij eigenlijk kleren meegebracht?), genieten van de relaxte sfeer op het strand-in-de-stad op Southbank en eindigen met een lekkere punch op een van de vele terrassen. We moeten ons reppen om tegen zes uur terug 'thuis' te zijn want Jenna komt met de kinderen. Het is een blij weerzien na vijf jaar! Quetzali is ondertussen al zes en Frida vier. Het appartement is dadelijk gevuld, wat een energie, hoe heerlijk is dit! Als we om halftien pas aan tafel met een goed glas wijn zitten kijken we terug op een geslaagde dag. We zullen wel onze levensstijl wat moeten aanpassen als we aan dit tempo verder willen. Opstaan om half vijf en pas naar bed na middernacht...

• 22 Oktober 2016 - 13:22

Rina:

Heerlijk...... Ik geniet mee!
    Leuk om te lezen!

• 23 Oktober 2016 - 10:40

Ilse M:

Schitterend! Het ziet er een prachtige stad uit. Geniet ervan, ben alweer benieuwd naar het volgende verslag

• 25 Oktober 2016 - 17:40

Jules Achten:

Beste,
    Fijn om te lezen dat jullie zo intens genieten van het bezoek aan Brisbane. Alvast een goed begin van jullie reis.
    In het college ontvingen wij vandaag een brief van Rachel Chambers, nieuwe burgemeester van North Burnett Region. Zij benadrukt de goede samenwerking met Zonhoven te willen verderzetten. Ik heb haar een mailtje teruggestuurd en haar ook (nogmaals) geïnformeerd over jullie nakend bezoek aan Gayndah. Is het volgende week dat jullie naar Gayndah trekken??

Vriendelijke groeten,
    Jules