Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Claire Hulsmans - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marie-Claire Hulsmans - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Marie-Claire

19 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Gisteren, 19 oktober om 9 uur 's avonds lokale tijd zijn we aangekomen in ons appartement in Brisbane. Hier zullen we een week wonen, midden in de city en vlakbij de Brisbane rivier die de stad dominant in twee delen snijdt. Vanop de zevende verdieping hebben we een prachtig zicht op de lichtjes van de avondlijke stad. Het is een zalig-zachte avond, de stad slaapt vroeg.
We werden warm onthaald door Jim en Lenore Aldred, we voelden ons dadelijk thuis. Lenore bracht ons zelfs eten mee voor de avond en ochtend. Hoe lief! Het was het lekkerste slaatje sinds lang en een welkome afwisseling na het vrij smakeloze vliegtuigeten. We pakken uit en maken het gezellig, zijn helemaal niet moe. Plots is het half een, dan toch maar naar bed?
De dag begint vroeg in Australië, dat wisten we al. Maar dat het om half vijf al licht wordt zal toch weer even wennen. Van op het terras zien we de zon opkomen. Heerlijk! Geen zin meer om weer in bed te kruipen. Het is interessant te zien hoe de stad langzaam ontwaakt. Veel fietsers en lopers zo vroeg in de ochtend, maar dit klimaat lokt je dan ook naar buiten. En wat 's avonds niet kan omdat het te vroeg donker is of te warm, doen ze gewoon voor ze gaan werken! Woolworth's, een grote supermarkt, ligt recht tegenover. Het is er open van 7 's morgens tot 9 's avonds. Makkelijk voor ons, alles vers op loopafstand.

Hoe de vlucht is verlopen lees je later, ik krijg mijn notities hier niet opgeladen. Pech, maar ik ga het niet opnieuw schrijven, straks nog eens proberen. Nu wil ik naar buiten!

• 20 Oktober 2016 - 00:23

Lydia En Guido:

You lucky people!
    Nu denk ik met weemoed terug aan onze Assie-reis vorig jaar!
    Een jaartje maar... geleden.
    Wij hebben toen van de eerste kilometer tot het laatste uur van onze reis genoten!
    Doen jullie dat ook maar! Geniet van alles wat er op jullie afkomt!
    Vele kusjes van ons!

• 20 Oktober 2016 - 08:30

Martine En Luc:

Hoi Hoi, leuk om jullie verhaal te lezen en je verlof ginder te volgen.

Geniet er met volle teugen van en ben heel benieuwd!

Groetjes x

• 20 Oktober 2016 - 09:17

Andrea En Eric:

Daar lopen precies 3 gelukkige mensen rond in Brisbane!
    Geniet van elk moment!

Wij wachten op de altijd onderhoudende (of we het zelf meebeleven) reisverhalen van Marie-Claire
    Groetjes vanuit Meldert,

• 20 Oktober 2016 - 12:00

Ilse Meesters:

Oh, super! Ik verheug me al om jullie verslag te kunnen mee volgen, een beetje 'warme' afwisseling hier in dit grauwe weertje, want sinds jullie vertrokken zijn, is de herfst hier toch wel echt ingetreden!
    Lieve groetjes,
    Ilse

• 20 Oktober 2016 - 12:52

Hilde:

Hé, wat leuk dat je dat doet, kunnen we jullie fijn volgen!
    Geniet ervan, hier is het echt herfst!!
    Kijk uit naar het vervolg!

Liefs,
    Hilde

• 20 Oktober 2016 - 13:47

Diane:

Heel fijn om jullie wat te kunnen volgen en zo ook een beetje mee te kunnen genieten van zoveel moois.

• 20 Oktober 2016 - 18:34

M-L Dreesen:

Zalig lijkt me dat! Geniet er maar met volle teugen van. Blij dat ik jullie avonturen mag volgen, en de foto's zijn de moeite waard!!! Kon ik ook maar van zulke slaatjes maken....

Dikke knuffel,

M-L

• 20 Oktober 2016 - 20:03

Annelies, Peter En Alexander:

Geniet van jullie reis!
    Zijn benieuwd naar wat foto's van het mooie Australië.
    Groetjes,

• 22 Oktober 2016 - 08:19

Eva:

Zo heerlijk om te lezen! Ik had heel even het gevoel zelf daar te zijn... Niet te geloven dat het al 6 jaar geleden is dat jullie in Gayndah op bezoek kwamen terwijl ik er ook was!

Liefs!
    Eva